Waarom is goed om maandelijks te doneren?

Hoewel de voordelen voor jouw organisatie duidelijk zijn, moet je jouw donateurs misschien toch overtuigen om deel te nemen aan een maandelijks donatieprogramma. Jouw donateurs zullen willen weten waarom ze zich zorgen moeten maken over maandelijkse donatieprogramma’s en waarom het uiteindelijk beter voor hen is om een maandelijkse donateur te zijn.

Bij Vandaag Opzeggen kun je, als je liever minder doneert, je maandelijkse donaties opzeggen in één klik.

Er zijn veel potentiële voordelen, maar zorg ervoor dat je de nadruk legt op het volgende:

Een maandelijkse donateur zijn is handig

Er is een reden waarom abonnementsdiensten zo populair zijn in de huidige cultuur. Van geautomatiseerde maandelijkse verzendingen van Amazon tot streaming diensten zoals Netflix en geautomatiseerde betaling van facturen, we zijn gewend aan maandelijkse facturering. Maandelijkse betalingen spreiden de kosten over een reeks maanden en maken ze meer acceptabel voor budgetten en stellen mensen in staat om dienovereenkomstig te plannen.

Hetzelfde principe van gemak ligt ten grondslag aan het maandelijks geven van programma’s. Donateurs zijn in staat om hun maandelijkse liefdadigheidskosten te verdisconteren in hun budget en niet om de bank te breken.

Zorg ervoor dat de donateurs er zeker van zijn dat het nog steeds gemakkelijk zal zijn om hun liefdadigheidsinkomsten voor het jaar in de gaten te houden, zodat ze kunnen melden dat het belastingseizoen eraan komt. Donateurs kunnen kiezen of ze een enkele belastingontvangst voor het jaar ontvangen of dat ze maandelijkse belastingontvangsten ontvangen om er zeker van te zijn dat ze constant toegang hebben tot hun donatie-informatie. Het feit dat ze vaker doneren betekent niet dat hun ervaring met uw organisatie ingewikkelder hoeft te zijn.

Maandelijks donateur zijn betekent minder vragen, meer gesprekken

Wanneer een donateur maandelijks donateur wordt, zijn er meer mogelijkheden om zinvolle gesprekken te voeren en een relatie op te bouwen dan wanneer hij slechts één keer doneert. Maandelijkse donateurs kunnen verwachten dat ze worden ingeschakeld door leden van het fondsenwervingsteam, maar de aanpak die ze gebruiken zal heel anders zijn dan wanneer ze een nieuwe donateur zouden zijn.

Normaal gesproken, als een donor €240 als een eenmalige donatie aan een organisatie zou geven, zouden ze worden gestuwd voor extra donaties gedurende het hele jaar. Het is typisch om zeven of acht extra fondsenwervingen te zien vragen wanneer je eerder interesse hebt getoond. Deze donoren geven echter vaak de voorkeur aan een donatie op hun eigen voorwaarden en zijn niet ontvankelijk voor hardnekkige donatieverzoeken.

Ondertussen zullen donoren die €20/maand geven (voor een totaal van €240 per jaar) eerder positief reageren op extra fondsenwervingsverzoeken een of twee keer per jaar (of zelfs hun maandelijkse donatiebedrag verhogen met €5 of €10!). Dit vermindert het aantal vragen dat jouw organisatie moet stellen om de waarde van de donateurs te maximaliseren. Plus, donateurs zullen het niet leuk vinden om een enorm aantal vragen voor fondsenwerving te ontvangen.

Lees ook: Zijn scooters goed voor de lange afstand?