Top 3 meest effectieve – en de meest significante – voedselbronnen

“Eet dit om de buik flab te richten, sluit je vetgenen af en voorkom zelfs dat er vet op je vleermuisvleugels vast komt te zitten!” Het klinkt misschien als de slogan van het nieuwste afslanksupplement, maar deze beweringen zijn eigenlijk de echte resultaten die je krijgt na het eten van echt voedsel. Dat klopt. Veel van de voedingsstoffen die al in voedsel worden gevonden zijn enkele van de krachtigste hulpmiddelen voor gewichtsverlies. Om het je te bewijzen, hebben we de huidige gewichtsverlies voedingsstoffen hall of fame samengesteld.

Hier zijn enkele van de meest effectieve – en de meest significante – voedselbronnen van elk, samen met hoe ze je kunnen helpen slank te worden.

Paar de onderstaande voedselbronnen met een afslank supplement om je dieet te stimuleren. Bekijk de Fast Burn Extreme ervaringen voor meer informatie.

Omega-3 vetzuren

Waarom ze geweldig zijn: Deze vetzuren zijn beroemd voor uw hart; ze verminderen het risico op hartritmestoornissen, verlagen het triglyceridenniveau en verlagen de bloeddruk. En ze zijn ook niet zwak als het gaat om gewichtsverlies. Omega-3’s verminderen de opslag van maagvet door ontstekingen met het hoofd te bestrijden. Een vrij belangrijke bonus: mensen met de hoogste bloedwaarden van omega-3’s leefden gemiddeld twee jaar langer dan mensen met lagere waarden, zo blijkt uit een studie die in de Annalen van de Interne Geneeskunde is gepubliceerd.

Hoe ze te krijgen: wilde zalm (zorg ervoor dat het wild is, niet gekweekt) en andere vette vis, omega-3-eieren, gras-gevoed rundvlees, walnoten, chiazaden, en lijnzaadolie.

Vitamine D

Waarom? Het is geweldig: Naast de goed bekendgemaakte voordelen – zoals het verlagen van het risico op kanker – helpt de zonnevitamine ook de immuniteit te versterken en de eetlust te reguleren. En het belang ervan in uw gewichtsverlies dieet moet niet worden onderschat: een 2012 studie vond dat suppletie met vitamine D werd geassocieerd met een 7 procent daling van het vetgehalte! Een andere studie van de Universiteit van Minnesota vond een verband tussen hogere niveaus van D en vetverlies, met name in het buikgebied.

Calcium

Waarom het geweldig is: je weet dat het goed is voor je botten, maar wist je ook dat calcium je lichaam kan helpen meer te verbranden en minder vet op te slaan? Dat komt omdat dit mineraal helpt om vetzuren om te zetten in energie. Niet alleen dat, maar voldoende calcium zorgt ervoor dat onze insuline goed werkt. Omdat insuline een van de belangrijkste hormonen is die onze bloedsuikerspiegel regelt, kan het hebben van goed functionerende insulinespiegels helpen om de hele dag door een stabielere energiehuishouding te behouden; wat betekent dat je je hand niet in een extra zakje chips zult graven na de lunch.

Lees ook: Wat je in jouw brandwerende kluisje moet bewaren