Liefdadigheidsinstellingen: Voordelen van geven aan bedrijven

Een van de grote voorrechten van het runnen van een klein bedrijf is de mogelijkheid om royaal te geven aan gemeenschapsorganisaties en liefdadigheidsinstellingen die er voor u toe doen. Elke dag delen eigenaren van kleine bedrijven hun succes door geld, producten, vrijwilligersuren en liefdadigheidsinspanningen te geven aan goede doelen in hun gemeenschap. Non-profitorganisaties en liefdadigheidsinstellingen zijn voortdurend op zoek naar financiering om hun doelen te helpen bereiken, en het geven aan deze organisaties is niet alleen een goede zaak om te doen – het kan ook grote voordelen opleveren voor uw bedrijf.

Maar hoe weet u welke goede doelen u moet steunen? Hoe kunt u het meeste uit uw liefdadigheidsdonatie halen – zowel wat betreft de positieve impact van het goede doel als de waarde van het partnerschap en de publiciteit voor uw bedrijf? Hier zijn een paar voordelen van het geven van een bedrijf die versterken waarom u zou moeten doneren aan het goede doel:

Wilt u Basic Fit opzeggen? Klik dan hier.

Belastingaftrek

Een van de meest directe voordelen voor uw bedrijf van het ondersteunen van een liefdadigheidsinstelling is de mogelijkheid om een fiscale aftrekpost voor liefdadigheidsdonaties te krijgen. Donaties die over het algemeen fiscaal aftrekbaar zijn, zijn onder andere sponsoring van goede doelen of evenementen, schenkingen van inventaris of diensten en contante schenkingen. In het algemeen kunt u een aftrekpost krijgen voor liefdadigheidsdonaties tot 50 procent van uw gecorrigeerde bruto-inkomen – maar let er wel op dat u de regels nauwkeurig volgt om eventuele fiscale problemen te voorkomen. Door uw inhoudingen te specificeren, kunt u de gereden kilometers van en naar het vrijwilligerswerk afschrijven, evenals de kosten van de materialen die u hebt aangeschaft voor vrijwilligersprojecten. U kunt ook een belastingaftrek krijgen voor de geldelijke waarde van liefdadigheidsdonaties – of het nu gaat om contant geld, voorraad of zelfs gebruikte voertuigen. Maar zorg ervoor dat u werkt met een non-profit organisatie die is goedgekeurd door de IRS. En om uw belastingaftrek te krijgen, moet de liefdadigheidsinstelling of non-profitorganisatie u een belastingformulier overhandigen dat u kunt indienen bij uw belastingaangifte. Afhankelijk van uw inkomen en andere factoren, kan het geven van geld aan goede doelen ingewikkeld zijn – dus praat met uw accountant of belastingadviseur voor meer specifiek advies over hoe u uw liefdadigheid geven kunt maximaliseren terwijl het minimaliseren van uw belastingfactuur.veel kleine bedrijven proberen om het geven van liefdadigheid een deel van hun totale bedrijfsmodel te maken.

Voordelen voor werknemers

De perks van de werknemers zijn de laatste jaren ge√ęscaleerd naar een nieuw niveau, met start-ups die de leiding hebben over het pakket met interne massagetherapie, yogadagen en catered food. In toenemende mate kunnen de meest gevraagde talenten ervoor kiezen om kieskeurig te zijn over hun werkplek, gezien hun gekwalificeerde vaardigheden en ervaringsniveau.

In een studie van Deloitte uit 2007 over vrijwilligerswerk werd 62 procent van de 18-26-jarigen ondervraagd: “zou liever werken voor een bedrijf dat vrijwilligers mogelijkheden biedt [aan hun werknemers].” Uit een ander onderzoek naar slangenmensen en vrijwilligerswerk op de werkplek bleek dat 63 procent van de slangenvrouwen en 45 procent van de slangenmannen zei dat het werk van een bedrijf voor liefdadigheidsdoeleinden hen hielp bij het accepteren van een baanaanbod. Wat dit betekent voor uw bedrijf is dat u een betere kans hebt om het soort kandidaten aan te trekken dat u voor u wilt werken als u vrijwilligerswerk aanbiedt en een gevoel van idealisme als onderdeel van de kerntaak en de dagelijkse werkervaring van uw bedrijf. Het betrekken van uw bedrijf bij uw gemeenschap is een geweldige manier om het moreel te stimuleren en uw werknemers tevreden te houden. Uw werknemers de tijd geven om deel te nemen aan vrijwilligersactiviteiten onder werktijd is leuk voor het hele bedrijf. Niet alleen geeft het iedereen de mogelijkheid om buiten het kantoor te communiceren, maar het geeft uw werknemers ook de voldoening om terug te geven aan de gemeenschap die uw bedrijf heeft ondersteund.

Lees ook: De voor- en nadelen van de culinaire kunsten