Hoe moet je gemotiveerd blijven in de B2B sales

Als B2B-verkopers zijn sommigen van ons geneigd om onze kostbare tijd te besteden aan onproductief werk in plaats van ons bezig te houden met activiteiten die ons zouden helpen tot meer omzet en inkomsten. In de concurrerende B2B-omgeving staat er meer op het spel dan waar dan ook. Voeg daarbij het feit dat de klanten steeds geavanceerder worden en we komen uit bij veel B2B-verkopers die ervoor kiezen om hun tijd te besteden aan administratieve taken en niet-productieve “drukke werkzaamheden” in plaats van moeilijkere acties, zoals interactie met prospects en klanten en natuurlijk de daadwerkelijke verkoop.

Het goede nieuws is dat u dit kan veranderen en een topverkoper worden. U kunt gemakkelijk uw mentaliteit veranderen en de professionele verkoper worden die altijd de verkoop en omzet van uw bedrijf op een recordniveau zet.

Hier zijn enkele technieken om uzelf gemotiveerd te houden zodat u zich kunt concentreren op het verkopen en genereren van nieuwe verkopen in plaats van op niet-productieve drukke werkzaamheden:

Blijf geloven in jezelf

Als u erin geslaagd bent om een baan als B2B-verkoopprofessional bij een groot bedrijf te krijgen, mag u trots zijn op uzelf. Weinig verkopers hebben de privilege om voor een groot bedrijf te werken dat hoogwaardige zakelijke producten of diensten verkoopt en die gebruikt maakt van een B2B Database Nederland, waardoor werken makkelijker gaat. Door te geloven in jezelf en in je capaciteit om grote verkopen te landen, zul je stoppen met het verspillen van tijd en je zult je meer richten op productieve verkoopactiviteiten, wetende dat je kunt en zal landen grote verkoopcontracten. U geeft uzelf meer krediet en geniet van een veel hoger gevoel van eigenwaarde en vertrouwen..

Volg uw winst

Het bijhouden van uw resultaten is net zo belangrijk als het doen van uw werk en het verkopen van de producten en diensten die uw bedrijf te bieden heeft. Schrijf elke winst op en vergeet niet om uw successen te delen met uw beste vrienden. Wat mislukkingen betreft, leer ervan en probeer uw fouten niet te herhalen.

Kleine winsten zijn ook belangrijk

Negeer nooit de kracht van kleine winsten. Zelfs als u er slechts in slaagt om een paar kleine deals te verkopen in een bepaalde periode in plaats van die grote deal van 100.000 euro, moet u niet gedemotiveerd worden. Door dat u in staat bent om kleine overwinningen te creëren, zult u uw vertrouwen vergroten. Dit zal u goed helpen door slechte tijden wanneer het niet zo verloopt als verwacht.

Beloon uzelf wanneer het kan

Als sales professional is het noodzakelijk dat u zich richt op het grote geheel van het creëren en onderhouden van relaties bij grote bedrijven. Aangezien u aan grotere bedrijven verkoopt, kan uw verkoop minder vaak voorkomen dan wanneer u goedkopere producten verkoopt, zoals een B2C-verkoper, dus gemotiveerd blijven kan moeilijker zijn, omdat het maken van grote verkopen slechts een paar keer per maand kan gebeuren. Maar met sales rocks kan je veel meer potentiele klanten vinden waardoor je veel meer vekopen krijgt dan normaal.

Door jezelf te belonen, zullen je hersenen je verkoopsucces koppelen aan die verwachte beloning, en het zal je overtuigen om meer te vechten en harder te werken om elke verkoopovereenkomst af te sluiten. Bovendien zult u er ook voor kiezen om minder tijd te besteden aan onbelangrijke “drukke taken” en uw tijd te richten op acties die de verkoop zullen bevorderen, omdat u de sensatie van de grote verkoop en de grote beloning die daarop volgt steeds opnieuw wilt ervaren.

Dat is de reden waarom wanneer u succesvol bent en u dat enorme multi-miljoen dollar verkoopcontract met een droomklant binnenhaalt, u zichzelf echt moet belonen. Het kan een vakantie op dat afgelegen eiland zijn, een wandeltocht in de Alpen, of die nieuwe auto die je al jaren wilt kopen.