De top 4 voordelen van SEO voor jouw bedrijf

Heb je al eens gehoord van SEO? Je hebt vast al de basis ervan verkend en bestudeerd hoe het werkt.

Maar heb je ook nagedacht over de voordelen van SEO voor jouw bedrijf? Nog niet? Dan is het nu tijd om dat uit te zoeken.

SEO leidt tot een betere gebruikerservaring

Er zijn vele manieren waarop je jouw website kunt verbeteren en de gebruikerservaring kunt maximaliseren. Zo kun je jouw publiek voorzien van relevante informatie, gerelateerde foto’s of video’s ter ondersteuning van tekst, eenvoudig te navigeren webpagina’s of een mobiel-vriendelijke websiteconfiguratie.

Dit alles leidt tot een betere gebruikerservaring. Dit resulteert in meer clicks, meer leads, betere brand recall en hogere conversiepercentages. Dit is waar zoekmachinesites naar op zoek zijn, waardoor jouw zoekpositie wordt verbeterd.

SEO is een primaire bron van leads

Inkomende strategieën zijn de meest effectieve en succesvolle bron van leads onder Business to Business (B2B), Business to Customer (B2C) en non-profit organisaties. Inbound omvat onder andere zoekmachineoptimalisatie, social media, contentmarketing en referrals.

Als je geen leads krijgt van jouw SEO-tactiek, dan moet je jouw activiteiten opnieuw bekijken. Een andere speler in de markt kan jouw aandeel in de taart krijgen.

SEO brengt hogere sluitingspercentages

Uit de statistieken blijkt dat een gemiddelde van 14,6% close rate wordt gehaald uit SEO leads, vergeleken met 1,7% close lead uit outbound leads. Het bereiken van klanten (outbound of cold leads) resulteert vaak in een lagere conversie.

Terwijl SEO leads, waarbij een klant het daadwerkelijke onderzoek van jouw product of dienst doet, resulteren in een hogere conversie. Deze personen die hun onderzoek online doen, hebben al een specifieke eis en doel voor ogen.

SEO resulteert in een hoger conversiepercentage

De goede ranking van jouw site op elke zoekmachinewebsite kan je hoge conversiepercentages garanderen. Je doelgroep zal zich meer bewust worden van jou zolang je jouw toppositie behoudt.

Naarmate klanten meer vertrouwd raken met jouw merk en hun kennis over producten/diensten toeneemt, is er een grote mogelijkheid voor klanten om de deal met je te sluiten.

Lees ook: 3 preventieve strategieën tegen kalknagel