De gezondheidsvoordelen van een Italiaans dieet

Als je aan de Italiaanse keuken denkt, is het eerste wat in je opkomt vast een overvloed aan koolhydraten (pizza, pasta, brood, enz.) en al die verrukkelijke desserts waar de Italianen zo beroemd om zijn! In werkelijkheid is de Italiaanse keuken mediterraan en zijn er tal van voordelen voor de gezondheid van een mediterraan dieet.

Hieronder hebben we een paar voordelen verzameld van het consumeren van Italiaans voedsel.

Wil je meer weten en kennis maken met de Italiaanse keuken? Probeer dan deze Italiaanse cadeaupakket uit!

Houd het vers en vermijd bewerkt voedsel

Italianen staan bekend om het koken van maaltijden en het bereiden van gerechten volledig vanaf nul. Om dit te doen, gebruiken we de meest verse, beste ingrediënten, waaronder fruit en groenten, zeevruchten, olijfolie, vlees, tarwe en peulvruchten. Als je gezond probeert te eten, vermijdt je waarschijnlijk bewerkte voedingsmiddelen en de meeste Italiaanse ingrediënten zijn minimaal bewerkt.

Hartige, gezonde ingrediënten

Houd je de gezondheid van jouw hart in de gaten? Het gaat niet alleen om gesmolten kaas en koolhydraten. Olijfolie en zeevruchten zijn hoofdbestanddelen van de mediterrane keuken, en deze bevatten beide essentiële omega-3 vetzuren en onverzadigde vetten, die een gezond hart bevorderen. We kunnen geen betere reden bedenken om deze week te genieten van een heerlijke Italiaanse zeevruchtenschotel!

Uitstekende bronnen van vezels

De meeste ingrediënten in de Italiaanse en mediterrane keuken zijn fantastische bronnen van vezels. Tarwe voor pasta en fruit en groenten zijn slechts de basis. We voegen peulvruchten, waaronder linzen en bonen, toe aan soepen en hoofdgerechten, evenals verse kruiden voor de smaak.

Lees ook: Hoe gaat diamond painting te werk?