7 Belangrijke Call Center-vaardigheden die elke agent zou moeten hebben

Werken als een call center agent vereist verschillende soft skills om de beste resultaten te zien.

Call centers zijn verantwoordelijk voor veel meer dan alleen het oplossen van problemen. Deze organisaties dienen als de externe gezichten van de bedrijven die zij vertegenwoordigen, en hebben direct contact met klanten in één-op-één persoonlijke interacties. Als een callcenter vertegenwoordiger een klant met een slechte indruk van het merk achterlaat of niet in staat blijkt om hen te helpen, kan hun perspectief op het bedrijf onherstelbaar worden geschaad.

De meest bekwame callcentermedewerkers hebben meer dan een manier met woorden en toegang tot relevante klantgegevens. Ze gaan verder dan het volledig tevredenstellen van bellers en winnen ze voor herhalingsaankopen met het merk dat ze vertegenwoordigen.

Op www.belastingtelefoonbellen.nl/ kunt u contact opnemen met de Belastingdienst.

Hieronder hebben we een aantal van de belangrijkste vaardigheden die individuen kunnen cultiveren om effectiever te werken in een callcenter naar boven afgerond. Lees verder om te leren wat ze zijn en waarom ze belangrijk zijn.

Duidelijkheid in het communiceren

Het helder en productief houden van gesprekken helpt zowel bij het oplossen van problemen van klanten als bij het maken van een goede indruk.

Technische kennis en inzicht in/in producten/diensten

Domeinexpertise is een gemakkelijk te begrijpen voordeel voor het personeel van een callcenter. Door ervoor te zorgen dat agenten een diepgaande kennis hebben van de producten en diensten van het bedrijf, maar ook van veel voorkomende klachten en hun oplossingen, kan een wereld van verschil maken in de ervaring van de klant.

Geduld

Geduld in een callcenter-omgeving komt erop neer dat klanten de tijd krijgen om hun zorgen uit te leggen en actief te helpen.

Empathie

Ware empathie tentoongesteld terwijl op het werk in een call center bouwt authenticiteit en positieve verstandhouding met bezorgde, onzekere of verontruste bellers.

Probleemoplossing en flexibiliteit

Effectieve probleemoplossing richt zich meestal op het vermogen van een agent om te redeneren in het moment. Een agent het vermogen om vervolgens te handelen op basis van hun eigen ideeën kan worden versterkt met een grotere autonomie op het werk.

Luistercapaciteit

Het vermogen om aandachtig naar klanten te luisteren terwijl ze hun problemen mooi beschrijven met duidelijke communicatieve vaardigheden. Actief luisteren helpt ervoor te zorgen dat er geen belangrijke details verloren gaan tijdens de uitwisseling.

Organisatie

Het organiseren van een callcenter-vertegenwoordiger houdt meer in dan een opgeruimde fysieke werkplek. Gevarieerde organisatorische vaardigheden zoals het maken van notities, tijdmanagement en het stellen van prioriteiten helpen agenten bij het omgaan met de dagelijkse werklast. De organisatie vermindert het risico dat de klant het overzicht verliest over de historie van de gesprekken en de details die hij tot op een bepaald moment heeft doorgegeven.

Lees ook: 4 Essentiële dingen om te weten over de sleutels van uw auto