2 belangrijke elementen van visual merchandising

Wanneer mensen visuele merchandising horen, worden ze meestal nerveus en ongemakkelijk. Ze weten dat het een belangrijke retailterm is, maar weten niet precies wat het is of hoe ze het goed moeten doen. Het kan onzekerheid creëren over waar te beginnen. Als je artistiek uitgedaagd en financieel benadeeld bent, kan het creëren van visuele displays bijzonder moeilijk zijn. Maar hier zijn de twee belangrijkste elementen van visual merchandising. Ze zijn eenvoudig te implementeren en zullen de bank niet breken, en, het belangrijkste, ze zullen jouw omzet verhogen. Sterke visual merchandising heeft een enorme impact op de klantervaring in jouw winkel. Bekijk de Endless Branding winkedisplay voor professionele hulp.

Of je nu jouw winkeldisplay vernieuwt of een nieuwe creëert, gebruik deze twee strategieën om je te helpen meer impactvolle en gedenkwaardige visual merchandising te bereiken. En stop meer geld in jouw zak dit jaar.

Onthoud dat kleur de koning is

De kleur is krachtig, en het kan jouw visuele displays maken of breken. Een winkelier kan een grillig display creëren, maar als de kleuren goed op elkaar aansluiten, kan het display nog steeds een succes worden. Overweeg het gebruik van contrasterende kleuren, zoals zwart en wit, en monochrome kleuren – beide creëren intrigerende, opvallende displays.

Te vaak verliezen we de kracht van kleur en het vermogen om het oog te trekken uit het oog. Denk aan jouw huis. Je hebt waarschijnlijk een effen grijze of bruine bank, maar er is een “pop” van kleur van de gooikussens die je op de randen legt. Het is hetzelfde principe.

Creëer een visuele marketing focuspunt

Waar richt het oog van de kijker zich op jouw beeldscherm? Bewegen hun ogen zich naar een specifieke locatie op het scherm? Of zijn ze verward over waar ze moeten kijken? Creëer een hotspot- of focuspunt. Waarom? Omdat hotspots de omzet met 229 procent kunnen verhogen.

Bekijk jouw display vanuit het oogpunt van de klant: de bovenkant, de vloer, beide zijden. Vaak is het brandpunt te hoog gepositioneerd om de klant te kunnen zien. Controleer jouw displays altijd om er zeker van te zijn dat de klant de hotspots en merchandise gemakkelijk kan zien.

Lees ook: De top 4 voordelen van SEO voor jouw bedrijf